Antti johtaa uintikilpailua?

Koskimelonnan yleinen keskustelu

Valvojat: mikktaho, AnttiP, ville

IlkkaT
Viestit: 522
Liittynyt: 2.3.2012 18:53
Paikkakunta: Candyland

Re: Antti johtaa uintikilpailua?

Viesti Kirjoittaja IlkkaT »

Lauantaina uin Tormilla.

Lainasin Loviisan poolilta Burnin kokeiluun. Siinä oli jalkatuet huonosti, mutta edellisen viikon kipeyskään ei ollut ainoa tekoSyy; ei edes tarve näyttää Eestin vahvistuksille kuinka Suomessa uidaan. Menin kakkoseen surffailemaan, mutta flippasin hämmentävän etuVetoisen oloisella kantikkuudella. Kaaduttuani huomasin ekan peikon! Se otti melasta kiinni &alkoi repimään.. Toka peikko hyökkäsi suoraan naamalle repien suun auki. Nielin ainakin litran Kymijokea. Kun kolmas nykäs aukkarin auki, luovutin. Ilmeisesti punainen huokuttaa peikkoja...

:shock:

Kauden toka..
aija
Viestit: 171
Liittynyt: 29.5.2014 5:14
Paikkakunta: Siltakylä, Pyhtää

Re: Antti johtaa uintikilpailua?

Viesti Kirjoittaja aija »

Pitäisköhän julistaa itsensä uintikilpailun voittajaksi kun uin niin paljon ettei laskuissa pysy. Yleensä uintireissun sisältävään melontaa sisältää myös muutama kymmenen onnistunutta eskimoa.
Uimista ei kannata pelätä, ei se satu ja en pidempi aikaista henkistä ahdistustakaan se ei aiheuta. Aina tietysti hetkellisen vitutuskäyrän kipuamisen yli taulukoiden.
Olen vain ilokseni todennut, että taidot reskuttaa itseni ovat kehittyneet.
IlkkaT
Viestit: 522
Liittynyt: 2.3.2012 18:53
Paikkakunta: Candyland

Re: Antti johtaa uintikilpailua?

Viesti Kirjoittaja IlkkaT »

Halla on tänä kesänä uinut useammassa joessa kuin monet muut.

Halla aloiti uimakauden tietenkin kotoisasti Kymillä vankalla valmistautumisella ulkomaiden uinteihin. Kokonaismäärä on hukassa. Minäkin moikkasin kaloja kerran.

Slovenian Socan Hautausmaaosuudella törmättyään kiveen aukesi kiertueen uimatili. Mun vika. Hallan omalinja olisi ollut täydellinen. Hämmästyttävästi Otona ei johtanut uintiin, mutta Slalomradalla kaloja moikkas Halla pinnattuaan kiven &pohjan kulmaan ylösalaisin.

Itävallan Lieser &Isel meni uimatta, mutta Dravan hontoista ehkä häijyin repi melan kädestä &taas mentiin ilman venettä kylmässä vuoristovedessä. Laskimpa vielä vauhdilla Hallan päällekkin varmuuden vuox, mutta en osunut päähän. Vene meni varmaan kilsan vallitetussa joessa ennen kuin saimme sen Jacobin kanssa rantaan. Vitosiakin SOOLONA laskenut Jacob päätti liittyä Hallan uimakerhoon sivusurffattuaan hontossa kakkosen koskessa. Mies oli melko hapan takeoutissa... Möllin slalomradalla Halla voitti mut slalomissa &surffissa ennen siirtymistä uimasille. Kahdesti...

Markkleebergin keinoradalla kääntyi eskimo toisensa perään, kunnes Halla yritti takakansipunnerrusta pohjan &veneen välistä pitävässä hontossa virtaa vastaan. Haba loppui kesken.

Norjassa Playrunia meni 3 runia uimatta, mutta Åsenki lähetti Hallan kävelemään piiitkän matkan ylämäkeen parin pohjakiviä halaavan eskimoyrityxen jälkeen.

Kohta ollaan taas Kymillä uimassa.

Ilkka <3 Halla
Avatar
Antti Lappalainen
Viestit: 949
Liittynyt: 17.12.2006 11:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Antti johtaa uintikilpailua?

Viesti Kirjoittaja Antti Lappalainen »

Kirjoitan tän siitä syystä, että varmasti tajutaan, että eskimokäännös voi epäonnistua kokeneeltakin eskimontekijältä, esim. jos on yksin melomassa kylmällä ilmalla.

Jouduin uimaan uimahallissa, epäonnistuneen eskimokäännöksen seurauksena 9.3.2019

Harjoittelin Dramatic rollia laskupaatilla niin, että kun olin ylösalaisin, niin spinnasin samaan aikaan noin 2 kierrosta, siis pyöritin kajakkia vaakasuunnssa paikallaan, melalla, koska halusin testata, onko eskimokäännös paljon vaikeampi tehdä hieman rasittuneena tai hengästyneenä. Aiemmin olin tehdyt dramaticin niin, että kaaduin, olin rauhallisesti paikallaan noin 20-25 sekuntia ja sitten ylös.

Miksi eskimokäännökseni ei onnistunut?

Tuntui että tasapaino (koordinaatio tms) oli sekaisin, ihan niinkuin joskus, kun kylmää vettä oli mennyt korvaan Kymijoella, ja eskimo ei toiminut vastaavassa harjoituksessa.

Pohdin, että onko mahdollista, että kun ihmisen sisäkorvan lämpötila on noin 36 astetta ja ja uimahallin noin 25 asteista (arvaus) vettä menee korvaan paljon, niin tasapainoelin voi toimia jotenkin väärin, tai vaan siksi, että korvassa on liikaa vettä väärässä paikassa = painetta.

Lisäksi olin väsynyt, oikea käsi kipee ja Diesel 75 on aika raskas, mutta syy oli tuo tasapaino-ongelma, tai oli vaikee tajuta mihin suuntaan melaa pitää vetää ja vartalon ja käden hallinta oli huono.
Vastaa Viestiin